Donderdag 22 juli 2021 Malmefjorden - Andalsnes

22 juli 2021 - Åndalsnes, Noorwegen

Na de inbraakellende hebben we toch nog goed geslapen.

Vandaag vertrekken we van camping Bjølstad in Malmefjorden om de Nasjonale Turistveg 'Atlanterhavsveien' te rijden. We vertrekken na alle huishoudelijke taken: cassette en grijs water legen en vers water tanken. De atlantische weg is een 8 kilometer lange weg en loopt tussen de plaatsen Vevang in de gemeente Eide naar Kårvåg op het eiland Averøy . De weg werd in 1989 opengesteld en omvat acht bruggen. De Storseisundet brug steekt hoog boven de eilanden uit om het scheepvaartverkeer doorgang te bieden naar Eide en Averøy . De Hulvågen brug is aan de oceaankant gelegen en hier slaan de golven bij stormwind tegen de oprithellingen.

Na deze mooie weg rijden we richting Alesund, omdat we geen zin hebben in een stad slaan we Alesund over en gaan we via Molde met de veerboot naar Vestnes om vanaf Vestnes richting Andalsnes te gaan. Onderweg spotten we ons eerste wild: een ree met 2 bambi's zo leuk! Na een tussenstop bij een camperplekje via P4N die helaas al vol stond zijn we naar een grote parkeerplaats bij de haven van Andalsnes gereden en hebben daar overnacht. Het was een drukke bedoening vol met campers, auto's en caravans. De plaats Andalsnes stelt, behalve de nieuwe gondel die zonder pilaren alleen aan een paar kabels hangt, in die gondel gaan zo'n 40 personen (ons niet gezien brrr) en het station van de Raumabaan niet zo heel veel voor. Wat wel leuk was; er lagen 2 Hurtigruten-cruiseschepen.

Hurtigruten werd opgericht in 1893 door het Noord-Noorse Vesteraalens Dampskibsselskab (stoomschiprederij) op een wekelijkse route tussen Trondheim (Sør-Trøndelag) en Hammerfest in de zomer en tussen Trondheim en Tromsø in de winter. Hurtigruten is altijd door de overheid gesubsidieerd geweest. Km.stand 103.373

Maak je reisblog advertentievrij
Ontdek de voordelen van Reislogger Plus.
reislogger.nl/upgrade