Vrijdag 23 juli 2021 Andalsnes - Solvang

23 juli 2021 - Eidfjord, Noorwegen

Prima geslapen in Andalsnes, na de koffie vertrokken via weg 63 naar Trollstigen (Trollenweg). Deze weg wordt ook wel de ‘gouden route’ genoemd. Dit is voor ons, tot nu, de mooiste en zeker meest spectaculaire weg deze vakantie. Wauw wauw wauw. Dat was echt genieten wat een uitzichten, wat een hoogte, wat een prachtige watervallen en wat een haarspeldbochten! Na de Trollstigenvegen zijn we doorgereden naar Linge om de veerboot naar Eidsdal te nemen om door te kunnen rijden naar Geiranger.  Voordat je in Geiranger komt stijgt de weg, en niet zo'n klein stukje... . Het laatste stuk, de afdaling naar Geiranger, noemt me de Adelaarsweg. Deze weg heeft een hoogteverschil van ca. 600 meter en zo’n 10 haarspeldbochten een echte afdaling met weer zulke prachtige uitzichten! Hoe verder we naar beneden reden hoe meer we zagen dat het er druk was. De camping met zicht op het fjord stond vol. We hebben het er toch maar op gewaagd omdat we nergens konden draaien. Bij de ingang van de camping hing een bordje dat alles bezet was. Dus toen maar weer terug, dezelfde weg met al die haarspeldbochten, naar een camping voor Geiranger. Die camping zagen we ook op de heenweg, maar ook deze was inmiddels bezet, het bordje werd net opgehangen…. Daarna vonden we een camping 15 km. (terug) richting Trollstigen. We krijgen daar een prachtig plekje. Het is er (nog) rustig en we hebben een prachtig uitzicht, enige minpuntje is de weg die erlangs loopt maar dat neemt vanavond wel af. We staan op camping Solvang, een aanrader! Km.stand 103.477.