Dag 20 - van Filipstad naar Bolmsö

12 juni 2023 - Bolmen, Zweden

Vanochtend na de koffie, servicen, afwas en de hond uitlaten poeh hé het is vakantie.... vertrokken uit Filipstad.  Oh ja onderweg nog een paar boodschappen gedaan omdat in de buurt van de camping geen winkel is. Daarna richting Bolmen vertrokken, afstand ca. 375 km. Bolmen is een meer in Småland. Het meer heeft een oppervlakte van 184 km² en een maximale diepte van 37 meter. De gemiddelde diepte is 5,4 meter. Er liggen verschillende eilanden in het meer, waarvan Bolmsö het grootste is. Dit schiereiland is aan één kant met gratis ferry te bereiken, aan de andere kant kun je via een brug naar het vaste land rijden. De camping ligt prachtig aan het water. En wat lekker is van deze camping, omdat het ook een B&B is kun je er ook ontbijt bestellen. Bij aankomst op de camping kun je zelf een plek zoeken en rond 19.00 uur komt de eigenaar voor registratie en betaling. Hij herkende ons nog van vorig jaar en wist ook nog te vertellen dat we hier vorig jaar later waren, dat klopt, we zijn hier met de Midzomer-viering geweest op 25 juni 2022. Helaas heeft hij alleen van zondag op maandag gasten in de B&B wat betekent dat we alleen maandagochtend kunnen ontbijten. Jammer dan, er zijn ergere dingen  en we ontbijten weinig of nooit hahahaha. Voor vanavond lag er nog vlees voor goulash in de vriezer. Die is eruit gehaald om later vandaag te maken. We hebben er ongeveer 4,5 uur over gereden. Aankomst rond 16.45 uur. De camper gestald en eten gemaakt. Daarna genieten met een biertje en wijntje Vanavond goulash met wortel en doperwtjes en rijst. Het smaakte trouwens heerlijk. Morgen pakken we weer een dag rust en gaan fietsen. Kijken of de loppis open is. Een loppis is een soort kringloop en zie je in Zweden heel veel. Altijd leuk om even te kijken. Vorig jaar hebben we een paar leuke vaasjes gescoord. Toen we er langs reden vanmiddag was het er druk. We gaan het zien morgen.