Dag 22 - Van Bolmsö naar Lensahn

13 juni 2023 - Lensahn, Duitsland

Vandaag rijden we naar Helsingborg en nemen het veer naar Helsingør in Denemarken. Vandaar door naar Rødby voor het veer naar Puttgarden. Vanochtend rond 09.00 uur zijn we vanaf de camping in Bolmsö vertrokken, we werden zelfs nog uitgezwaaid door de eigenaar. Rond 11.00 uur kwamen we in Helsingborg aan en konden direct aan boord zodat we rond 11.30 uur in Denemarken waren. In Denemarken bij een parkeerplaats gestopt en een broodje gegeten. Daarna door naar Rødbyhavn voor de boot naar Puttgarden. Onderweg een ticket gekocht voor de boot van 16.00 uur. We kwamen eerder in de haven aan en mochten mee met de boot van 15.15 uur zodat we exact om 16.00 uur in Duitsland aankwamen.

We hadden het idee om een nacht op een camperplaats aan het Noord Oostkanaal te gaan staan. Het is er interessant omdat er veel cruiseschepen langs varen. Maar dat was een misvatting, we komen er deze keer helemaal niet langs omdat we met de boot vanuit Puttgarden komen en dan is de camperplaats aan het kanaal een stuk om (weer naar het Noorden). Dus dat slaan we over. We hebben een camperplaats in Noord Duitsland bij een openlucht zwembad in Lensahn gevonden via Park4night. De gemeente moet alleen wat meer aan hun marketing voor deze camperplaats doen, er is geen bord met vermelding naar deze plek. Gelukkig werden we staande gehouden en verder geholpen door een ontzettend vriendelijke man. We staan nu op een camperplaats met stroom voor €12,50 per nacht. De campergasten mogen, tijdens openingstijden, gebruik maken van de faciliteiten van het openlucht zwembad. Morgen rijden we weer verder naar een volgende camperplaats. We hebben tenslotte nog steeds vakantie!

1. Yvonne:
    13 juni 2023
    Jullie genieten er wel van wat een pracht reis👍