Dag 2 - Herzlake DE - Sakskøbing Havn DN

24 mei 2023 - Sakskøbing, Denemarken

Na een prima nacht in Herzlake te hebben geslapen zijn we na de koffie en Miki te hebben uitgelaten rond 09.00 uur vertrokken. Op naar Denemarken, we hebben de planning maar weer eens omgegooid en pakken toch de veerboot van Puttgarden naar Rødby in Denemarken. We rijden eerst een route via 312 richting Bremen. Net voor Bremen snelweg 1 op richting Hamburg deze weg volg je tot Fehmarn en Puttgarden. Onderweg, waar zouden we nog zijn zonder internet..., een combi-ticket gekocht voor de overtocht Puttgarden/Rødby en Helsingør/Helsingborg á €250 (enkeltje). Ik had geboekt voor de boot van 14.40 uur. helaas hebben we die niet gehaald omdat we onderweg zijn gestopt om te lunchen. Lekkere lunch trouwens, een bakje patat met daar bovenop een schnitzel in repen gesneden met gebakken krokante ui, bacon en lekkere chilisaus. Rien ging voor een gehaktbal met champignonroomsaus en gebakken aardappeltjes. Opgesoupeerd in de camper, heerlijk! Maar ja toen waren we dus te laat voor de boot. Gelukkig blijft het kaartje de hele dag geldig, dat had ik al gelezen) je loopt alleen risico dat je een boot moet wachten. Uiteindelijk mochten we om 16.00 uur mee en vertrokken we ook stipt op tijd, 45 minuten later meerden we aan in Denemarken. Het was een rustige overtocht, buiten stond er een feis windje dus maar naar binnen en even in de shop gekeken. Pfff dat is weer even wennen die Deense prijzen en dan is dit nog taxfree!! Nadat we de boot af kwamen moesten we langs de douane, altijd een spannend momentje omdat we nogal wat alcoholische versnaperingen her en der in de camper hebben "verstopt". Ook dit ging goed en om 16.46 uur mochten we zonder pascontrole doorrijden. Omdat we het inmiddels wel voor gezien hadden met rijden vonden we via park4night een jachthaventje met camperplaatsen. Helemaal leuk hier €25 per nacht all inn. Je mag zelfs fietsen gebruiken, de sleutels hangen klaar. Kortom mooi plekje en heel rustig. Helemaal naar ons zin.

Van reisblog naar fotoboek
reisdrukker.nl

1. Deborah:
    30 mei 2023
    Leuk en leerzaam, Nel & Rien! Bremen schijnt ook een leuke plek te zijn voor onderweg, dus die houden wij in gedachten ;)