Dag 3 - Denemarken naar Zweden

25 mei 2023 - Nyebro, Zweden

Het was  een rustige nacht in de jachthaven, we stonden met nog één camper.en hebben weer prima geslapen. Wat grappig was, de buren van die camper hadden fors ingeslagen in Denemarken. De garage stond vol gestapeld met pallets bier. Waarschijnlijk waren ze bij de bordershop geweest. De bordershop is een drijvende taxfree supermarkt en voor de Scandinaviërs goedkoop. Aan boord was de prijs voor één blikje 33cl €2,01 (koopje toch)? Ook een blikje Coca Cola 33cl €2'01.

Rond half tien waren we klaar; was er koffie gedronken, gedoucht, de hond uitgelaten, de afwas gedaan, camper met vers water gevuld. grijs water geloosd en toilet geleegd. Op naar de volgende boot naar Zweden!

Via een mooie route bracht de navigatie ons naar de juiste haven. Weliswaar met een kleine vertraging omdat ze ons over de brug  naar Zweden wilde laten rijden.

De overtocht Helsingør in Denemarken - Helsingborg in Zweden is de kortste oversteek en duurt maar 20 minuten. Ook hier mocht weer taxfree geshopt worden, behalve dan dat er vanaf de grens Zweden, na 10 minuten varen, geen alcohol meer verkocht mocht worden, dit werd medegedeeld en de afdeling alcohol werd afgesloten.  Ook hier gaat alles stipt op tijd.

Nadat we van boord zijn gereden konden we zonder controle door de douane, sterker er nog er was niemand aanwezig. Dus welkom in Zweden!

Na aankomst de stad uit richting Göteborg via de E4 tot weg 25 hier gingen we op zoek naar een plek voor onze eerste overnachting in Zweden. Na twee plekken te hebben bekeken en afgekeurd zijn we op een wildkampeerplek aan een rivier/meer "Nissan" terechtkomen. Het weer is lekker alhoewel een paar graden warmer wel fijner zou zijn, het windje is een beetje fris. Maar ja, in het noorden is het 's nachts rond het vriespunt, dus... niet zeuren

1. Deborah:
    30 mei 2023
    Wat heerlijk zo in de natuur!