Maandag 2 augustus Dals Långed - Kristinehamn

2 augustus 2021 - Kristinehamn, Zweden

Km.stand 105.554. Vanochtend na de koffie vertrokken om naar Håverud te rijden. Toen we van de camping vertrokken reden we langs een waarschuwingsbord voor een helling van 21%. Ik zeg nog tegen Rien dat ik had gelezen dat dit niet voor ons relevant is. Nou, ik had het nog niet gezegd of we kwamen in een soort van achtbaan, die 21% was dus wel voor ons, hahahahaha.  In Håverud is een aquaduct. Dit aquaduct spant over de oude rivier en wordt gekruist door de viaducten van spoor en autoweg. Een logistiek kunstwerk. Het is wel een toeristisch gebeuren, maar ontzettend leuk om te zien. Toevallig werd er een zeilbootje geschut, als je alle sluizen door bent dan ben je ruim een uur verder. Na het bezoek aan Håverud zijn we via diverse binnenwegen naar Kristinehamn gereden. Hier kwamen we op een leuke camping aan het water terecht. We hadden een prachtig plekje met uitzicht op het meer en hebben ´s avonds nog lekker buiten gezeten.