Zondag 1 augustus 2021 - Hokksund - Dals Långed

1 augustus 2021 - Dals Långed, Zweden

Vandaag is Rien jarig, van harte XXX - km.stand 104306.

Vannacht veel regen gehad en omdat het nog steeds zwaar bewolkt is en regent, helaas ja, hebben we besloten om naar Zuid Zweden te rijden. De weersvooruitzichten in Noorwegen zijn niet zo goed de komende dagen; veel regen en het wordt kouder. In Zuid Zweden zijn de vooruitzichten beter, dusssss hoppa op naar Zweden. Vanaf Vatn camping zijn wij via diverse binnenwegen richting Oslo gereden. Ook weer een mooie route met als klapper de Sognefjordtunnel, ook deze weer prachtig verlicht. (Dinsdag las ik dat de tunnel op maandag aan beide zijden afgesloten was vanwege een brandende vrachtwagen ca. 150 m´ voor de uitgang) Pfff dat hoop je toch nooit mee te maken.

Vanuit de tunnel zijn we via E134 richting Drammen/Oslo  gereden en kwamen uiteindelijk in Zuid Zweden uit op camping Högsbyns Fritidscenter. Onderweg reden we nog net voor de camping in Bengtfors langs een papierfabriek, jezus wat stinkt dat zeg pfff. De camping ligt aan het Vatternmeer in een mooie landelijke omgeving met boerderijen en veel landerijen. Leuke camping trouwens met diverse terrassen vanwaar je mooi zicht op het meer hebt.