Maandag 26 juli Svarstad/Faleide - Balestrand (Dragsvik)

26 juli 2021 - Svarstad, Noorwegen

Omdat de weersvoorspelling niet zo goed is de komende dagen hebben we besloten om vandaag richting Balestrand te rijden. We willen kijken of we het huisje kunnen vinden waar we 38 jaar geleden tijdens onze huwelijksreis hebben gelogeerd. Het was qua afstand niet zo ver maar qua tijd wel, dus het werd een reisdag. Ook omdat we pas rond twaalf uur vertrokken. Na de boot Hella - Dragsvik reden we na 500 meter de camping van een stugge Noor op. We zijn maar één nacht gebleven, mede door het weer en we konden niet aan het water staan. Alle plekjes aan de Sognefjord waren al bezet. We kregen van die stugge Noor een leuk plekje met buren met een hond, één hond.... sukkel het zijn er 3 waarvan één alleen maar aan het keffen en blaffen was. Nou ja, toen ze binnen waren was het stil. Lekker om zo met je hondjes op vakantie te zijn. Bij het uitlaten van de hond was er iets aan de hand bij de veerboot. Nieuwsgierig als ik ben, ben ik natuurlijk gaan kijken. Waarschijnlijk was het een oefening, ze waren met water aan het spuiten waar de brandweer jaloers op moet zijn en daarna gingen ze nog even een rondje varen/scheuren met de (reddings)boot. Na dat rondje varen ging de boot met bemanning hup zo weer omhoog om aan de veerboot gehangen te worden. Morgen gaan we zoeken naar het huisje, als het er überhaupt nog staat. Km.stand 103.793.