Dag 7 - We gaan weer verder naar het Noorden

30 mei 2023 - Tällberg, Zweden

Vanochtend na afscheid van Dick, Jacquelien en Mazzel te hebben genomen zijn we rond 09.00 uur vertrokken. Alle plekken waren weer leeg. We hebben weer een mooie route gereden waarvan veel door de bossen, langs meren en rivieren. Inmiddels zijn we Dalarna in gereden. Het is hier prachtig en heel rustig. Wat hebben ze hier de ruimte zeg pfff. We hadden een plekje gezien in Leksand langs de route (weg 70) waar je gratis mocht overnachten. Ook kon je het toilet en grijs water lozen en mocht je vers water pakken. Het zag er keurig uit incl schone toiletten en wastafels met warm en koud water en alles gratis. Helaas is weg 70 een doorgaande route met overdag veel verkeer, we besloten dan ook iets anders (rustiger) te zoeken. In Leksand zit de gelijknamige knäckebrödfabriek met een soort souvenirs/ outletshop. Leuk om even binnen te kijken. Wij hebben een paar losse doosjes met crackers gekocht. De meeste mensen gingen met volle dozen de deur uit. Een pakje crackers is vanaf €1 te koop, een grote doos ca. €10. Bij AH betalen we €2,75 voor een pakje. Leksand ligt aan het Siljanmeer één van de grootste meren in Zweden. Onderweg zagen we een bruin bord met bloem wat betekent een mooi toeristisch punt. Even daarna zag Rien een verwijzing naar een camping en daar zijn we heen gereden. We staan nu op een camping in Tällberg waar we zeer vriendelijk door de eigenaresse werden geholpen. We staan op een prachtige plek met uitzicht op het Siljanmeer. Het weer was prima we hebben lekker in het zonnetje gezeten en besloten om er morgen nog maar een dag aan te plakken.