Donderdag 15 juli 2021 de Kwakel - Wischhafen DE

15 juli 2021 - Wischhafen, Duitsland

Eindelijk na zoveel spannende maanden of we de grens van Noorwegen, vanwege corona, wel over mochten gaan we naar Scandinavië. De planning is om via Duitsland, Denemarken en Zweden naar Noorwegen te reizen. We gaan dit keer via de bruggen, zo zijn we de vorige reizen nooit gegaan. Dus voor ons nieuw en spannend. Na eerst een bezoek met onze hond Miki aan de dierenarts te hebben gebracht vertrekken we na de laatste dingen te hebben ingepakt. Het bezoek aan de dierenarts is verplicht om Noorwegen in te reizen. Honden moeten verplicht min. 24 uur en max 120 uur voordat ze het land inreizen gecheckt zijn door, en een wormenkuur van, een dierenarts te hebben gekregen. Gezien het feit dat wij waarschijnlijk in het weekend de grens van Noorwegen passeren hebben wij ervoor gekozen om naar onze eigen dierenarts te gaan in plaats van een dierenarts in Zweden, ten eerste omdat zij niet geopend zijn in het weekend en ten tweede omdat er min. 24 uur tussen het geven van de kuur en binnen komst in Noorwegen moet zitten. Na het geven van de kuur, hmmm 2 tabletjes… moeten we dus uiterlijk dinsdagochtend 08.30 uur de grens over zijn. Anders hebben we weer een uitdaging…

We zijn rond half tien vanuit de Kwakel vertrokken. Toen we vanuit Uithoorn naar Amstelveen reden hadden we direct de 1e wegafsluiting vanwege een ongeluk. Omgereden via de N201 naar Aalsmeer en via de Legmeerdijk naar Amstelveen om nog even onze jongste dochter en kleinkinderen gedag te zeggen. De planning was om richting Wischhafen te rijden om vanaf daar de veerboot ´Elbefàhre´ te nemen naar Gluckstadt en dan door naar Flensburg en verder. Het was een mooie rit, in Nederland en een deel Duitsland over de snelweg wat vlot doorreed en daarna een leuke weg over grotere binnenwegen. Onderweg nog even gestopt voor wat boodschappen en daarna verder gereden naar Wischhafen, we vonden een prima camperplaats, vrijwillige bijdrage van 4 hele euro's.., vlakbij de veerboot, die wij vanuit de camper konden zien. Toen we aankwamen was het warm, beetje benauwd, maar heerlijke temperatuur. Na een half uur begon het te spetteren en daarna zeek het van de regen, maar de temperatuur was prima. We wilden eerst tegenover de camperplaats gaan eten, maar dat zag er nogal donker uit. Nou, toen ik ´s avonds de hond ging uitlaten was ik blij dat we er niet heen zijn gegaan, daar wil je nog niet dood gevonden worden. Wat een vieze bende, of het überhaupt open was weten we nog niet. s' Avonds hebben we zuurkoolstamppot gegeten, kwamen de aardappelen die nog thuis lagen toch nog van pas. Het was een heerlijke maaltijd, en voor de volgende dag nog een lekker kliekje voor de lunch. Na het eten nog even journaal gekeken, in België, Duitsland en in Limburg is binnen 24 uur onnoemelijk veel regen gevallen en zijn hele dorpen onder water gelopen, huizen ingestort en helaas ook veel doden gevallen. Daarna moe maar voldaan naar bed gegaan. km.stand 101.080km.