Vrijdag 16 juli 2021 - Wischhafen - Barsebäckhamn

16 juli 2021 - Barsebäck, Zweden

Vrijdagochtend 06.45 uur wakker, goed geslapen. Na de koffie, douchen en de hond te hebben uitgelaten zijn we naar de veerboot gereden. We hadden geluk, we mochten als laatste voertuig aan boord. Om 09.10 uur vertrokken we. De veerboot doet er ca 25 minuten over en wij betaalden 23 euro. Na aankomst in Glückstadt reden we een hele mooie route over (binnen)weg B77. Daarna via de A7 richting Flensburg grens naar Denemarken. Om 11.45 reden we, stapvoets zonder controle, de grens bij Flensburg over om direct richting de bruggen en Malmö te rijden. Via de Grote Belt en Sontbrug, of Öresundsbron in het Zweeds, reden we om 16.20 uur Zweden in. Ook nu weer zonder controle van paspoort, QR code noch de papieren  van de hond. Onderweg hebben we online gezocht naar een camperplaats in de buurt van Malmö en die vonden we in de jachthaven van Barsebäck(hamn). Na aankomst in Barsebäck om 16.45 uur en betaling van 250 Deense kronen (betaalautomaat) kregen we een bon met daarop verschillende codes voor de slagboom, de douches en toiletten, WiFi en (af) wasruimte (gratis wasmachine en droger). De temperatuur was nog steeds prima, beetje erg warm eigenlijk. We zagen een mooi plekje met zicht op de haven en over zee. Omdat het zo warm was na het avondeten toch maar even de sprong in zee gewaagd en dat was lekker!! Wat een heerlijke temperatuur. Het water was een beetje brak dus niet van dat hele vieze zoute… daarna onder de douche en de afwas gedaan. Die avond tot laat buiten gezeten, zonder muggen maar die zullen vast nog wel komen. Morgen gaan we verder richting Noorwegen, we doen het rustig aan. Zaterdag doen we nog een overnachting in Zweden en zondag rijden we naar Noorwegen. In Noorwegen gaan we de NKC route 'Hoge Fjorden diepe dalen' rijden. Deze route wilden we vorig jaar al doen, helaas was, vanwege corona, Noorwegen op slot voor buitenlandse toeristen.