Vrijdag 6 augustus Hemmingstorp – Hjo

6 augustus 2021 - Hjo, Zweden

Km.stand 104.897 - na de koffie, het vullen van schoon water, legen van grijs water en de cassette zijn we richting het Vättermeer gereden via mooie binnenwegen. We zijn eerst naar Karlsborg gereden en hebben daar een rondje gelopen en wat boodschappen gedaan. Verder vonden we deze plaats niet echt aantrekkelijk en zijn doorgereden richting Hjo. De stad Hjo is ontzettend toeristisch, wel leuk hoor. Maar voor ons veel te druk. We zijn dan ook door gereden via binnen weggetjes langs boerderijen en landerijen en het bekijken van een aantal camperplaatsen die wij niet leuk vonden. Uiteindelijk kwamen we bij een bizon boerderij ‘Bisonfarmen i Gate'  (http://www.gatebison.se)  waar 20 camperplaatsen zijn. Wat een geweldige stek! Het is een grote boerderij met een Saloon wat als restaurant met buffet (natuurlijk) en klein winkeltje waar je allerlei vlees van bizons kunt kopen en nog wat andere dingen w.o. jam. Wij betaalden hier 19 euro voor de overnachting. De bizons lopen nu vlakbij de camper, uiteraard achter een dun hekwerkje. Er hangen wel bordjes om minimaal 2,5 meter afstand te houden…. In verband met Covid ??? Het heet hier trouwens nog steeds Hjo terwijl het een heel stuk verder is dan het plaatsje Hjo. Maar ja dat gold ook voor de vorige camping die in Mariestad was terwijl het kilometers verder ligt.