Zaterdag 7 augustus 2021 Hjo - Vadstena

7 augustus 2021 - Vadstena, Zweden

Vandaag is één van onze volgers, Riet, jarig. Riet, nogmaals hartelijk gefeliciteerd!

We hebben naast de bizons een rustige nacht gehad. Het was heel bijzonder om dit mee te maken. Wat een ontzettend leuke camperplaats. Vanochtend gingen de kalfjes, bijna allemaal tegelijk, bij hun moeder drinken. Zo grappig om te zien, en als het niet lukte gaven ze een klap met hun kop tegen hun moeders buik aan. Nou die knal kwam telkens hard aan zeg zo! Na het (bijna) dagelijks servicen zijn we weer vertrokken om via diverse gravelwegen op zoek te gaan naar rendieren, helaas nog steeds niet gezien. We lijken wel, net als destijds in Canada, een stel giraffen met lange nekken op zoek naar wild tussen bomen en struiken. We hebben wel al een paar keer reeën gezien. Uiteraard ook mooi, maar ja een rendier in het wild.... Onderweg kwamen we langs een 'loppis' - loppis is een rommelmarkt en vaak bij mensen thuis. Dus hoppa trap op de rem en op naar de loppis. Deze loppis was bij mensen thuis, in de tuin in een partytent, de garage en in de kelder. Zo leuk om te zien. Nou ja, het is gewoon een tweedehands troepje. We hebben er wel een schattig, te lelijk om te zien hahahaha, waxinelicht-houdertje voor aan de muur gekocht met een soort van Zweeds tafereel. Tja je moet toch ergens je geld aan uitgeven. Daarna zijn we naar Gränna gereden. Gränna is een plaats in Småland in Midden-Zweden. Het behoort tot de gemeente Jönköping en ligt aan het op een na grootste meer van Zweden, het Vättermeer. Gränna werd in 1652 door de Zweedse graaf Per Brahe gesticht en is bekend geworden door de typische rood-wit gestreepte zuurstokken die wij met kerst wel eens in de kerstboom hebben hangen. Helaas ook hier weer ontzettend veel, voor ons teveel, bezoekers. We hebben een rondje gereden en alle parkeerplaatsen waren bezet, ook de camping was heel druk bezet. We hebben toen maar besloten om door te rijden. Dit leek ons in deze tijd geen goed idee, jammer maar helaas. Daarna zijn we door gereden via een mooie route, met de witte bloem, naar Vadstena en hebben de meest lelijke camperplaats gevonden die we deze hebben gezien. Maar ja, we waren het rijden zat en het leek ons wel een leuk stadje. Dat was het ook, met winkels YES!!!! Dus camper neergezet, parkeerkaartje voor 24 uur á 19,00 gekocht en op pad naar de winkels. Nou je zult het niet geloven, de winkels gaan op zaterdagmiddag om 14.00 uur dicht en wij waren er na 4 uur !!! Pfff kon ik nog geen geld uitgeven....