Woensdag 21 juli 2021 Malmefjorden - dag met een zwart randje...

21 juli 2021 - Malmefjorden, Noorwegen

Wat een mooie rustdag aan het Malmefjord moest worden, werd het een dag met een zwart randje. Vanochtend kregen we bericht van onze buurman dat er een deur open stond en de poes buiten liep. Wat bleek, er is vannacht bij ons ingebroken!

Op de benedenverdieping valt de schade/rotzooi mee, boven in onze slaapkamer is alles uit de kast getrokken en de lades van een paar kastjes zijn leeg gehaald en op bed gegooid. Er ligt bijna niets in huis van waarde en wat er lag is inmiddels mee genomen naar een veilig adres!  Wij hebben schatten van dochters en een geweldige buurman die direct actie hebben ondernomen. Zij hebben de politie gebeld, gewacht op hun komst en aangifte gedaan. Technisch sporenonderzoek komen ze later vandaag doen. We hebben overwogen om naar huis te gaan, de glans is van de vakantie helaas. Maar dat heeft weinig zin, het leed is al geleden.

JW Veldt, onze held! heeft tijd vrij kunnen maken om de schade te repareren en de boel beter te beveiligen.

De rest van de dag hebben wij weinig gedaan, behalve een kleine wandeling en (te)veel koffie gedronken mede vanwege ale stress. Morgen maar kijken wat de dag brengt en of we een beetje kunnen slapen vannacht. Het heeft toch wel impact als er zo'n vreemde idioot inbreekt en door je huis gaat. Getver!