Dinsdag 20 juli - Sophie is jarig!! - Malmefjorden

20 juli 2021 - Malmefjorden, Noorwegen

Vanochtend vroeg wakker en het was koud, dus eerst de kachel aan. En Sophie, onze kleindochter, is vandaag 6 jaar geworden.

Vanochtend eerst maar aan de slag met de waterpomp, alle kranen incl. het doorspoelen van het toilet doen het niet meer. De pomp hoor je niet meer, dus zoeken.... Rien heeft eerst alle zekeringen nagelopen maar kon geen defecte zekering vinden. Toen heeft hij de watertank gecheckt en de pomp eruit gehaald. We hebben een reservepomp liggen, maar voordat hij deze erin ging zetten toch nog even gecheckt of het geen geval van kalk was in het schoepje van de pomp. Waar zouden we zijn zonder Google en camper fora! Het bleek dus inderdaad een vuiltje of kalk te zijn. Daarna de pomp weer teruggeplaatst en aangesloten en de watertank weer gevuld, die hadden we leeg laten lopen. Dag 100 liter water. We vertrokken om 11.00 uur vanaf de camping, km.stand 103.031 km.  richting Molde en de Atlantic Vegen (Atlantische weg) dit is één van de mooiste wegen ter wereld. Wat een prachtige route over de E6 door het Rauma-dal richting Åndalsnes, hoge rotspartijen en prachtige watervallen. Je weet gewoon niet waar je moet kijken!

Om daar te komen moet je (weer) met een veerboot. Toen we aan kwamen rijden hadden we pech, de achterklep ging net dicht en we moesten wachten op de volgende boot. Gelukkig duurde dat niet zo lang en konden we op de volgende boot. Onderweg weer even geluncht en wat boodschappen gedaan, daarna door naar Molde. Ook in Molde was het best wel druk. We vonden langs de weg een camperplaats bij een jachthaven alleen die moet je via een app betalen. Na het downloaden van die app bleek dat wij deze niet konden activeren omdat je een Noors ID nummer moest invoeren. Tja die hebben wij niet... Na eerst nog even gedacht te hebben van wie komt hier controleren zijn we toch maar weer verder gereden. Uiteindelijk kwamen we bij een prachtig gelegen camping in Malmefjorden. We mochten zelf een plek uitzoeken en hebben de camper neergezet op een plek met uitzicht op het Fjord. Echt geweldig wat een mooie natuur !!