Zaterdag 31 juli 2021 Flå - Hokksund

31 juli 2021 - Hokksund, Noorwegen

Vanochtend na het servicen op tijd vertrokken, km.stand 104.181, om via regionale binnenwegen richting Oslo te rijden. Het was een prachtige weg door skigebieden met leuke vakantiehuisjes, watervallen, rivieren, meren en stroomversnellingen. Echt zo mooi! Onderweg kwamen we langs een waterval 'Haugfoss' wat een geweld, zoals daar het water naar beneden buldert. Er omheen is een soort van openlucht museum, wat ook het bekijken waard is. Ook is er een oude landwinkel die nu ook nog van alles en nog wat verkoopt. In de hal hangen de foto's van vroeger we nu nog herkenbaar is allemaal. Die foto kun je zien bij de foto's. Na het bezoek aan de waterval hebben we onderweg boodschappen gedaan. Daarna vonden wij een camping in de buurt, waar we nu dus staan. Het is camping Hokksund in Hokksund. Wel een grote camping maar zo goed georganiseerd en een prachtig sanitair gebouw wat ik nog nooit op een camping heb gezien. Als je binnen komt moet je je schoenen uit doen of hoesjes die daar liggen om je schoenen heen doen. Lekker muziekje aan en ruime badkamers met douche, wastafel en toilet. Ook voor de kinderen is er een apart badkamer met geweldige regendouches, lage toiletpotten en lage wastafels . Voor de douches en toiletten hele leuke deuren met kinderopdruk. En alles zo schoon!  Later die middag nog even een rondje met Miki gelopen, ook hier bleek dat alles prima geregeld is. Er stonden overal afvalbakken voor de poepzakjes en ander afval.

's avond nog maar een keer 'uit' eten geweest, bij de receptie zit een veredelde snackbar waar je kunt bestellen maar ook ter plaatse kunt eten. We hebben buiten op het terras gegeten met een wijntje en een biertje. Het smaakte prima.