Dag 18 - Orsa - Filipstad

9 juni 2023 - Filipstad, Zweden

Vandaag van Orsa naar Filipstad gereden. Onderweg een stop gemaakt bij een schattig gerenoveerd stationsgebouwtje waar men koffie, thee, frisdrank met broodje en/of taart kon kopen en binnen en buiten zitten. Het zag er zo gezellig uit. Ze verkochten ook kleding en souvenirs. Na koffie met een stuk taart zijn we verder gereden naar Filipstad. Ik dacht dat het leuk zo zijn om 2 dagen in Filipstad te blijven zodat we even konden shoppen. Nou dat shoppen kunnen we shaken; 3 supermarkten, 1 kledingzaakje en een tattooshop. Oh ja Wasa knäckebröd heeft hier een museum, misschien die dan maar bezoeken morgen. Het is hier wel heerlijk weer, aan de overkant van de plaats op de camping waar we staan is een strandje waar volop gezwommen wordt. Hoe gek kan het zijn, 2 dagen geleden zaten we in de sneeuw en was de natuur nog in winterstand, onderweg werd het steeds groener (voorjaar) en gaan we nu richting zomer. En we hebben mazzel, tot nu weinig muggen!