Dag 17 - Plan gewijzigd

8 juni 2023 - Orsa, Zweden

Gisteren na het zoeken naar mooie routes en plaatsen langs de Botnische golf kwamen we tot de conclusie om dit plan te laten varen omdat er weinig kust maar wel veel bomen te zien zijn. Nou, bomen die zien we hier overal en we moeten toch ook weer richting huis de komende dagen. Dus onze plannen zijn gewijzigd; we gaan de E45 volgen richting Mora (Ohra meer) en dan via de andere kant van het meer over de 26 richting Zuiden. Maar ja, plannen zijn er om bijgesteld te worden...

Vanochtend na het servicen, wat geen kwaad kon met 2 zo goed als volle cassettes. De navigatie ingesteld op Mora en gaan met die banaan. Na een half uur zegt Rien, ga jij nu maar eens rijden, dus hoppa Tina trucker is aan de beurt. Het rechte stuk ging nog goed, behalve het schakelen dat was weer even wennen als je een paar jaar automaat rijdt. Dat was nog niet zo erg, toen kwam de eerste stop en bocht linksaf, Rien zei nog remmen!!! Dusssss ik ging te hard de bocht door en toen vlogen er een paar kasten, incl. de koelkast, open..... Tja het is even wennen, rijden met een camper. Na anderhalf uur vond ik het genoeg en mocht Rien verder rijden. Rond één uur kregen we trek dus zoeken naar een restaurant, die zijn hier niet zoveel als bij ons. Uiteindelijk kwamen we in een wat grotere plaats waar we een bord met restaurant en buffet zagen. Dus hop in de parkeerstand en op naar het buffet. In Zweden is een lunchbuffet heel gebruikelijk en betaalbaar. We betaalden 120 SEK dat is incl frisdrank en/of koffie. Het smaakte prima. Daarna weer door richting Mora. Onderweg hebben we nog gekeken bij een parkeerplaats met vuurplaats etc voor vannacht maar het was in de schaduw en vol in de wind,  dus toen maar weer door. Uiteindelijk staan we nu in Orsa aan het meer op een mega camping van First Camp. We hebben al eerder op een First Camp camping gestaan, onze gegevens stonden nog in het systeem, dus lekker snel inchecken. We zitten voor het eerst sinds ruim een week buiten in de zon en de winterjassen zijn weer opgeborgen! Vanavond kijken of we morgen de E45 (richting Göteborg) blijven volgen of via weg 26 naar het Zuiden rijden. Misschien wijzigen we wel weer de plannen, dat is het fijne van camperen!