Zondag 18 juli 2021 Halden – Harestua

18 juli 2021 - Harestua, Noorwegen

Voor vandaag is de planning om richting Lillehammer te rijden maar niet zoveel kilometers als gisteren. Vertrek vanochtend om 09.20 uur. Onderweg zagen we op de Park4night app een leuke picknickplaats bij het plaatsje Gan. Het was een prachtige plek, maar helaas is het hier niet toegestaan om te overnachten. We wilden daar gaan lunchen in één van de twee restaurantjes. Helaas beide restaurantjes pas om 15.00 uur open. Het was ook een openbare zwemplek met goede voorzieningen zoals toilet, ook voor gehandicapten een toilet en zelfs een constructie om met een rolstoel het water in te kunnen rijden. In de camper hebben we toen maar een broodje gegeten en daarna deze prachtige plaats helaas (moeten) verlaten. Op naar Lillehammer we reden de route volgens het routeboek waar we ineens de route van kwijt waren. Dan maar op de ouderwetse manier via de kaart verder, is mijn gekke wegenkaarten hobby toch nog niet zo gek!  Onderweg op de park4night app gekeken en zagen we dat we vlakbij een parkeerplaats waren. Deze is zonder voorzieningen maar doet ook niet omdat wij zelfvoorzienend zijn, dus hoppa op naar Harestua waar we rond 2 uur aankwamen. Nou je moest het echt van de app hebben,het was een klein paadje waar je in moest rijden en waar ongeveer 3 plekjes aan het meer zijn waar je mag overnachten. En dat plekje is zo mooi, je kijkt vanuit de camper op een prachtig meer en bos heel veel bos! Hier blijven we overnachten. Rien wilde graag naar de Formule 1 kijken en ook dat is mogelijk via de Ziggo Totaal sport app die we op de tablet hebben gezet. Na het inloggen zit hij nu naar F1 te kijken en ik dit verslag schrijf. Zodra we WiFi hebben zal ik het plaatsen met alle foto’s.  Later in de middag verdween de zon en werd het frisjes, we zitten ook al water hoger en noordelijker. Maar met een vest aan is het prima te doen. We hebben de Cobb aangemaakt en daar vlees en aardappelschijfjes op gebakken. Het smaakte weer prima. Na het eten afgewassen en een boek gepakt. ’s Nachts prima geslapen. Lekker rustig plekje daar, zeker een aanrader! Voor morgen is de planning om naar Dombas via Lillehammer te rijden. Op naar het hoge Noorden! km.stand 102.516