Dag 10 - Flatruet

2 juni 2023 - Storsjö Kapell, Zweden

We hebben hier weer heerlijk geslapen, wat een rustige plek. Helaas geen Harry de eland noch een kudde rendieren gezien. Maar ja wie weet wat deze dag weer gaat brengen. Het is in elk geval fantastisch hier, maar wel fris. Gisteravond nog even een wandeling gedaan met winterjas en handschoenen aan!

We gaan weer verder richting noorden, maar pakken Flaruet nog even mee. Flatruet is de hoogst gelegen weg in Zweden. Je rijdt die weg op of juist onder de boomgrens en midden door de fjällen zoals de hoogvlakten hier heten.. Midden op de route ligt het hoogste punt en dat is aangegeven met een monument. Het vermeldt dat we ons hier op 975 meter hoogte bevinden.

Na 30 kilometer kwamen we langs een meer (Störsjö) met een wegrestaurantje waar we konden lunchen; krokant gekruide kippenpoot met frites, salade en gekruide mayonaise. Het smaakte prima. Bij het oprijden van het parkeerterrein zagen we stroompaaltjes wat betekende dat je er kon overnachten (tegen betaling van 275 Zweedse kronen). We blijven hier de rest van de dag en nacht. Het is hier wel koud, maar ja dat wisten we. Dus buiten de winterjas en binnen de kachels aan. Het sneeuwde ook zo af en toe nog even. Maar we genieten van het mooie uitzicht hier. Zodra we wifi hebben gaan we de foto's uploaden.