Dag 11 - Op naar Strömsund

2 juni 2023 - Åsen, Zweden

En weer hadden we een rustige nacht, er komt amper verkeer voorbij. Vanochtend wakker geworden met een stralend zonnetje maar ook miezerregen bij het uitlaten van Miki. Tijdens het uitlaten weer een cadeautje... we kwamen een(kleine) kudde rendieren tegen.

Na het legen van het toilet en vullen van de schoonwatertank zijn we vertrokken, op naar Östersund en de Wildernisroute!

Na aankomst in Östersund eerst naar Lidl om de voorraad- en koelkast aan te vullen. Nadat we alles hadden opgeruimd de navigatie ingesteld op Strömsund en weg uit de drukte van deze stad. Onderweg heb ik mijn 1e eland gespot. Helaas naast de E45 waar we niet op de rem konden, dus helaas geen foto.

Op park4night zagen we een camping langs de route van een Nederlands stel en daar staan we nu. We zijn heel vriendelijk ontvangen door het echtpaar, haar moeder woonde aan de Legmeerdijk in Bovenkerk, hoezo klein wereldje...

Morgen gaan we verder, rustig de Wildernisroute op. De weg naar het Stekenjokkplateau gaat a.s. dinsdag 6 juni om 12.00 uur open. Het deel vanaf Strömsund via Vilhelmina is wel bereikbaar en hier gaan we morgen mee beginnen.

De Wildernisroute is een route langs meren, oude Sami nederzettingen en spectaculaire hoogvlaktes. De Vildmarksvägen wordt ook wel de mooiste weg van Zweden genoemd. Of dat waar is?