Dag 12 - En weer een eland gespot!!

3 juni 2023 - Vilhelmina, Zweden

Vanochtend na het servicen vertrokken van dit prima plekje met de vriendelijke eigenaren. Nu echt op naar de Vildmarksvägen. Onderweg langs de E45 eland nummer twee!! Gelukkig reed er niemand achter ons dus hup...... in zijn achteruit terug naar Harry. Die daar nog (even) naar ons keek om vervolgens in het bos te verdwijnen. Dit keer wel tijd gehad om foto's te maken.

Een van de 1e bezienswaardigheden van omze route is het caravan museum van Polar wat we willen bezoeken.

At Polar’s own Caravan Museum, you can go on a unique journey through time and space. The concept for the Museum was initially suggested in the late 1970s, but it wasn’t until 1999 that the doors first opened. The Museum is home to a vast collection of timeless caravanning objects and the third Polar caravan to be built. The Museum is open during the summer months and is located next to the factory in Dorotea.

Zie ook: https://polarvagnen.se/en/om-polar/husvagnsmuseet helaas was het museum gesloten. Ontzettend jammer!

Onderweg zijn we op een (zij-) weggetje gestopt om te lunchen. Daarna weer verder en zagen we een bord met verwijzing naar Airport South Lappland. Daar wilden we wel even kijken, dus..... Ondanks dat er aardig wat auto's geparkeerd stonden was er verder niets te zien en is het vliegveld helaas (op zaterdag) gesloten. Daarna dezelfde weg terug de Vildmarksvägen weer op.

Rond half drie zijn we op zoek gegaan naar een wildkampeerplekje, na een paar plekjes te hebben bekeken staan we nu aan een groot meer met schuilhut, vuurplaats met stookhout en droogtoilet naast het toilet nog een ruimte vol met berkenhout om te stoken. Betaling gaat hier op vrijwillige bijdrage met een swisscode die wij niet hebben omdat wij geen Zweedse bankrekening hebben. Tegenover ons zijn ook kampeerplaatsen met schuilhut, vuurplaats en droogtoilet. En aan de andere kant van de weg ook maar dan met een soort kunstwerkjes. Leuk om te zien.