Dag 16 - Eind Wildernisroute

7 juni 2023 - Åsen, Zweden

Laatste overnachting op de Wildernisroute en wat een mooie plek bij Hällingsåfallet. De route zit erop.  We besluiten om vannacht weer bij Camping E45 te overnachten en hun hamburgermenu te proberen. Via een omweg over een andere grindweg van 25 kilometer terug. Deze was wel beter te berijden dan die van gisteren. Onderweg hebben we geen wild gezien maar wel mooie natuur, prachtige meren en rivieren. Bij aankomst op de camping werden we direct herkend en kregen we te horen dat het restaurant alleen in het weekend open is. Jammer dan, dag hamburgermenu. Vanavond maken we wel zelf hamburgers, we hebben nog in de vriezer.

We hebben weer een prachtig plekje, dit keer aan de rivier. En het internet werkt dus er zijn weer foto's en video's geupload.  Het is minder koud dan afgelopen week. Het voorjaar komt eraan. Maar die mag wel opschieten, de zomervakantie begint al op 16 juni, en het maakt niet uit op welke datum die dag valt. Gekke Zweden.

De komende dagen willen we via de Bosnische golf naar het Zuiden rijden. De Botnische Golf is het noordelijkste gedeelte van de Oostzee. De zee ligt tussen de westkust van Finland en de oostkust van Zweden. In het zuiden van de golf liggen de archipel van Åland en de Ålandzee. In het midden bevindt zich een versmalling; deze wordt 'Kvarken' genoemd. We gaan het zien.